.

Drodzy akwaryści!

Rabaty dla forumowiczów DFA
Kliknij tutaj aby dowiedzieć się więcej


podłoże dla palet

[ Komentarze Facebooka]

Wszystko o podłożach używanych w akwariach.Nowości, testy, nasze doświadczenia

Moderator: Grupa DFA

podłoże dla palet

Postprzez michal,l » 19 paź 2011, o 11:12

Witam, jako że zamierzam zacząć przygodę z paletkami chciałem zasięgnąć kilku rad :)a widzę że kilku forumowiczów dyski ma więc może coś poradzicie szukam jakiegoś fajnego piasku chodzi mi żeby był neutralny na parametry (bo taki chyba jest ) jak najbielszy no i w miarę w dobrej cenie bo trochę go trzeba ,druga sprawa czy to dobry pomysł ten piasek na sam początek zabawy z paletami ?
michal,l
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 17 paź 2011, o 18:43

Re: podłoże dla palet

Postprzez victus » 19 paź 2011, o 11:30

Oczywiście, każdy piach jest dobry, zwykły budowlany, rzeczny, kwarcowy, ważne tylko, żeby go przepłukać , przegotować i by nie był z nad morza, gdzie owy piach zawiera ostre, zmieniające parametry wody muszle.
Avatar użytkownika
victus
Grupa DFA
 
Posty: 1216
Dołączył(a): 16 gru 2009, o 17:52
Lokalizacja: Wrocław / Żórawina

Re: podłoże dla palet

Postprzez gienierator » 19 paź 2011, o 16:01

Podstawowe kryterium to nie podnoszenie twardości wody , musi być obojętny
bo inaczej ze stabilności parametrów wody ,,nici"
pozdro.......
Avatar użytkownika
gienierator
Przyjaciel
 
Posty: 218
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 18:10
Lokalizacja: Wrocław

Re: podłoże dla palet

Postprzez michal,l » 19 paź 2011, o 17:08

gienierator napisał(a):Podstawowe kryterium to nie podnoszenie twardości wody , musi być obojętny
bo inaczej ze stabilności parametrów wody ,,nici"
pozdro.......

Właśnie robię próbę jutro recenzja ;) ale i tak chyba wybiorę coś z allegro bo strasznie podoba mi się żeby piasek był jak najbielszy ,a w budownictwie to raczej jakiś szarawy lub żółty się używa ;)
michal,l
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 17 paź 2011, o 18:43

Re: podłoże dla palet

Postprzez Andrzej » 19 paź 2011, o 19:54

Ja swój piasek kupowałem na giełdzie we wrocku chyba 2zł, za kg.
Może zanim podejmiesz decyzję odnośnie podłoża zastanów się nad sterylnym zbiornikiem i wyprowadzeniem palet do rozsądnych wymiarów. Wiele łatwiej utrzymać czystość i palety w dobrej kondycji w sterylnym akwarium.
Obrazek
Prawdziwy facet nie je miodu !... Prawdziwy facet żuje pszczoły! ! !
I pamiętaj....Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Dieslem.
Mail- shrimps.life@gmail.com
GG- 32663094
Pozdrawiam "leszcz25"
Avatar użytkownika
Andrzej
Grupa DFA
 
Posty: 2552
Dołączył(a): 15 gru 2009, o 22:51
Lokalizacja: Szczepanów (Dolnośląskie)

Re: podłoże dla palet

Postprzez michal,l » 19 paź 2011, o 22:47

Tak też chyba zrobię :) a powiedz mi w sterylnym baniaku jakieś roślinki microsoria itp,mogę powżucać czy raczej się nie zaleca ? druga sprawa żeby nie zakładać kolejnego tematu jaką wielkość palet byś polecił bo im większe tym <$$$$ ??
michal,l
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 17 paź 2011, o 18:43

Re: podłoże dla palet

Postprzez michal,l » 19 paź 2011, o 22:50

michal,l napisał(a):Tak też chyba zrobię :) a powiedz mi w sterylnym baniaku jakieś roślinki microsoria itp,mogę powrzucać czy raczej się nie zaleca ? druga sprawa żeby nie zakładać kolejnego tematu jaką wielkość palet byś polecił bo im większe tym <$$$$ ??
michal,l
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 17 paź 2011, o 18:43

Re: podłoże dla palet

Postprzez Andrzej » 26 paź 2011, o 22:36

Sterylny, to sterylny. Oszczędź sobie kłopotów z "odkurzaniem" roślin przy każdej podmianie.
Co do wielkości rybek, to cena nie jest przypadkowa. Kupując np. 10 ryb 6-8cm. musisz liczyć sie z tym, że na piękne i wartościowe okazy wyciągniesz (strzelam) 2-4 szt. Reszta rybek automatycznie traci na wartości. Bardzo ważną rzeczą jest też utrzymanie odpowiedniej diety młodych palet, ale to już inny temat. Kolega Gienio z pewnością jest większym znawcą ode mnie i może coś dopowie od siebie w temacie.
Obrazek
Prawdziwy facet nie je miodu !... Prawdziwy facet żuje pszczoły! ! !
I pamiętaj....Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Dieslem.
Mail- shrimps.life@gmail.com
GG- 32663094
Pozdrawiam "leszcz25"
Avatar użytkownika
Andrzej
Grupa DFA
 
Posty: 2552
Dołączył(a): 15 gru 2009, o 22:51
Lokalizacja: Szczepanów (Dolnośląskie)

Re: podłoże dla palet

Postprzez gienierator » 27 paź 2011, o 11:59

Po południu wstawię link i telefon do firemki gdzie biały kwarcowy szklarski jest w cenie ok 1 zł.
Towar pierwsza klasa , czyściutki , tyle że namiary mam w tyrce.
pozdro......
Avatar użytkownika
gienierator
Przyjaciel
 
Posty: 218
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 18:10
Lokalizacja: Wrocław

Re: podłoże dla palet

Postprzez gienierator » 27 paź 2011, o 13:32

Avatar użytkownika
gienierator
Przyjaciel
 
Posty: 218
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 18:10
Lokalizacja: Wrocław

Zostaw komentarz


Powrót do Podłoża

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość