Z akwarystyką miałem do czynienia już ładnych parę lat temu przez około 2 lata. Można więc powiedzieć że aż takim laikiem to nie jestem lecz nadal w wielu sprawach jestem zielony. Dziś postanowiłem wrócić do tego wspaniałego hobby.
Zrodził się pomysł aby stworzyć na początek malutki zbiorniczek być może z samymi roślinkami lecz docelowo pewnie będzie jakieś stado krewetek, myślę o red crystal.
Zacznijmy od początku:
1. Akwarium: OptiWhite - 14L - wymiary (31x18x24).
2. Oświetlenie: Lampa LED 8W DIY
3. Filtr: Kaskadowy Aquael 230L/H
4. Podłoże: Aqua Art Shrimp Sand
5. Woda - zwykła kranówka, testów nie robiłem i raczej nie mam zamiaru

6. Grzałka: Nie będzie, jest stała temperatura u mnie w domu
7. Flora:
- Monte Carlo (będzie na całym dnie - coś w rodzaju trawniczka)
- Flame Moss
- Hydrokotyla Japan
Jeśli chodzi o florę nic więcej jak na razie nie chcę.
8. Fauna:
- Docelowo krewetki red crystal (Pytanie, ile sztuk na start?)
- Być może Cambarellus Patzcuarensis Sp. Orange ?

9. Aranżacja:
- Trzy skały
- Korzeń
10. Nawożenie: Mała bimbrownia tylko przez pierwsze 2-tygodnie żeby zapewnić roślinom dobry start. Dziś kupiłem wężyki silikon akwarystyczny, małą kostkę lipową jako dyfuzor, drożdże cukier i butelki z wodą. Raczej nie może to być trudne

Myślę że to wszystko z takich ogólnych informacji. Jako że nie jestem doświadczony w zakładaniu takich małych "kosteczek" mam jeszcze kilka pytać do Was drodzy użytkownicy:
a) Jak często i ile wody podmieniać w takim małym zbiorniku?
b) Potrzebne będą jakieś nawozy typu potas? Nie chce też wysypu glonów, bo szlag mnie trafi
c) Pomysł z bimbrownią dobry pomysł?
Aktualizacja 14.11.2016:
Akwarium wystartowało. Zalane dziś o godzinie 11:00. Jestem w lekkim szoku bo woda kranówki jest prawie jak kryształ. Jest minimalne prawie nie widoczne zmętnienie.