Ponieważ nie ma u nas na forum działu aranżacja pozwoliłem sobie temat umieścić w tym dziale.
Artykuł jest tłumaczeniem, do tego bardzo subiektywnym.
Style Iwagumi
Jeśli prześledzić układy Iwagumi do ich pochodzenia, można znaleźć układ Takashiego Amano, utworzony około 30 lat temu. Był to prosty układ stworzony jedynie z rzecznych kamieni i obsadzony wyłącznie Echinodorus tenellus. Według Takashiego Amano, podczas gdy niektórzy ludzie nie wydają się być zaskoczeni wieloma układami, które stworzył dotychczas metodą prób i błędów, kiedy zobaczyli ten układ Iwagumi, wydawali się naprawdę zaskoczeni jego unikalną i niezwykłą urodą . Styl Iwagumi nie istnieje jeszcze wtedy i nikt, w tym także pan Mitsuo Yamazaki, importer E. tenellus, nie miał żadnych szczegółowych informacji na temat tej rośliny. To była naprawdę oryginalna aranżacja Amano, niespotykana wcześniej. Od tego czasu, różne style układów Iwagumi zostały wprowadzone przez Amano i urok oraz fascynacja aranżacjami Iwagumi wzrosła.
Powstanie akwariów „Nature” to również narodziny układów Iwagumi. Układy Iwagumi można podzielić na kilka stylów .
Styl I
Jest to układ, który został stworzony z skamieniałego kawałka drewna, który jest rzadko używany ze względu na jego skłonność do zatwardzania wody, aby wytworzyć wrażenie gór. Ten układ Iwagumi został obsadzony wyłącznie Glossostigmą, był szeroko komentowany, gdy został opublikowany w 1991 roku.
Styl II
To jest styl Sanzon Iwagumi, który stanowił podstawę stylu Iwagumi. Oyaishi (główny kamień) dominuje nad ogólnym widokiem układu. Rola każdego z kamieni jest jasno określona, w składzie Oyaishi, Fukuseki (kamień drugoplanowy) i Soeishi (kamień wspierający). Skały o masywnym wyglądzie, takie jak Hakkaiseki, są odpowiednie do tego stylu.
Styl III
Jest styl Iwagumi w którym smukłe skały są rozmieszczone w konfiguracji promieniowej. Ponieważ skały są skierowane ku górze i rozprzestrzeniają na zewnątrz, kształt ich końcówek jest szczególnie ważny. Skały są ułożone z dbałością o zachowanie kątów i balansu z innymi skałami.
Styl IV
W przeciwieństwie do innych stylów Iwagumi, skały są tu ułożone w obraz rafy lub skały, a nie ustawione w pozycji stojącej. Rozległe dekoracje są częścią ogromnego monolitu odsłoniętego z ziemi, łatwo jest wyrazić w długim akwarium. Szkoła małych, smukłych ryb, uwypukla bezmiar scenerii.
Styl V
Podczas gdy kompozycja tego stylu Iwagumi pochodzi od Sanzon Iwagumi ze stylu II, inna atmosfera jest tworzona dzięki użyciu piasku. Piasek może rozjaśnić się aranżację lub dodać poczucie głębi, w zależności od sposobu jego użycia. Kojarzy się również z obrazem Kare Sansui (styl japońskiego suchego ogrodu) zbudowany z białego piasku i skał.
Styl VI
Uważa się to za odrębny styl Iwagumi z nowym akcentem w wyrazu, chociaż nadal podąża za podstawowym wzorem kompozycyjnym. Układy w tym stylu są tworzone mistrzowską starannością, kompozycja z parą głównych skał lub innego nowatorskiego układu skał, stosując Ryuoseki.
Oryginalny artykuł dostępny pod adresem: http://www.aquajournal.ro/static/www.aq ... tyles.html
Obrazy również pochodzą z tego artykułu.