[
Moderator: Grupa DFA
mrd_AQ napisał(a):Może nie mam aż takiego doświadczenia jak koledzy na forum, ale ja wybrałbym
1) 80x50 (niestandardowe ale do zdobycia )
W standardzie znajdziesz (łatwiej) 80x40x50 wys. - będzie mniej kombinacji?
2)takie długie i wąskie... troszkę niewygodnie będzie Ci robić jakiekolwiek aranżacje (wstawisz badyle , kamienie itp i sam zobaczysz że trochę lipa.
3) narożne... ciekawie wyglądają (czasami) przy takich wymiarach możesz mieć utrudnioną obsługę (sprzątanie, wycinka roślin) - zależy jeszcze od wysokości szafki (czy na czym to będzie stało).
wysokość myślę że 50 wystarczy - w przypadku opcji 2 (130cm dł.) pokusiłbym się o 60cm.
dale napisał(a):Tło będzie zielone (taka mam ścianę)...
dale napisał(a):...w odcieniu mniej więcej #009900
zimx napisał(a):Co do podłoża to proponował bym bazalt raczej średnią granulację niż drobny piasek, rośliny wtedy lepiej rosną
zimx napisał(a):Tło możesz sobie przykleić, kwestia 20 zł a na czarnym bądź granatowym tle rośliny wyglądają dużo lepiej.
zimx napisał(a):informatyk?
dale napisał(a):I chyba będzie niewielka zmiana wymiarów akwa.
Szafkę pod 80x40 jest piekielnie ciężko kupić. Zrobiłem troszkę dodatkowych pomiarów i wychodzi na to że zmieszczę akwarium 90x45.
Jedyny problem to drzwi które albo będę musiał zdjąć (co nie jest takie głupie) albo zastosować odbojnik żeby przypadkiem w akwa nie uderzyły.
Serqu napisał(a):Ściągaj drzwi, baniak ważniejszy.
Serqu napisał(a):Ściągaj drzwi, baniak ważniejszy.
A tak na poważnie jeśli masz tyle miejsca to proponuję 90x45x60 albo 90x45x45 i tu masz ogromne pole manewru jeśli chodzi o aranżacje.
dale napisał(a):Żwir bazaltowy do 1-3 mm będzie dobry czy jeszcze grubszy?
zimx napisał(a):Co do oświetlenia to zależy jakie rośliny będziesz chciał mieć. Filtr... przy 240l mam e1501, według mnie jest bardzo dobry. Nie wiem jak się eheim sprawuje może ktoś ma to się wypowie
Morfi napisał(a):ryby mogą ci wyskakiwać
jest szansa na grzyba przy parowaniu